Jag har bott i köket det senaste dygnet

Nu när vädret varit riktigt tråkigt så har jag passat på att baka, gjort pannkakor samt mat av ingredienser som finns i hemmet. Ibland är det verkligen jobbigt med recept, alltid så mycket ingredienser och oftast något/några saker som fattas. Men då får man helt enkelt använda fantasin, haha :)

Igår gjorde jag 22 pannkakor! Japp, det tog lite över en timma.. typ närmare en och en halv timma tror jag.. puuh. Sedan gjorde jag även en pastarätt - små pastasnäckor med krämig baconsås. Det blev väldigt gott och dessutom var det väldigt enkelt att göra :D


Små pastasnäckor med krämig baconsås ´

Receptet hittas:
http://www.recept.nu/1.297398/jamie_oliver/varmratter/pasta_nudlar/sma_pastasnackor_med_kramig_baconsas

Har även gjort en cheesecake med vanilj och jordgubbar istället för hallon. Dock tog jag bara hälften av alla ingredienser som stod i receptet. Hoppas det funkar, har nämligen inte smakat :P

Vaniljcheesecake med rårörda hallon 

Receptet hittas:
http://www.recept.nu//1.297412/jamie_oliver/efterratter_godis/agg_mejeri/vaniljcheesecake_med_rarorda_hallon

Magdalena




 


Kommentarer

Lämna gärna en kommentar :)

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0