I skuggan av värmen

För den som missat så går numera Johan Falk på måndagar kl 21.30 på TV4. Själv såg jag alla Johan Falk filmer förra sommaren men tittade självklart igår igen. Varför? Jo, jag har ju kärat ner mig (haha) i Frank såklart! Så efter Johan Falk igår tittade jag på en film till med Joel Kinnaman som hetter "I skuggan av värmen". Den var verkligen bra, överraskande bra. Kanske inte den mest upplyftande filmen, men man kan ju inte alltid se på romantiska komedier ;)

Filmen handlar i alla fall om Eva, en ensam och vilsen missbrukare som lyckats få jobb som väktare. En kväll träffar hon polisen Erik och de två inleder ett förhållande...
Filmen är en tung och mörk men ändå poetisk film om missbruk och dess skrämmande effekter. Blanda detta sedan med passionerad kärlek, lidande, tvivel och val så har du fått en bra grund till förståelse för vad detta är för film.




Magdalena

Kommentarer

Lämna gärna en kommentar :)

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0