Kärleksfilmer

När det kommer till kärleksfilmer är jag lite av en beroende. Jag älskar kärleksfilmer och min DVD-samling hemma består nästan bara av kärleksfilmer dessutom.
Så nu tänkte jag dela med mig av de 10 bästa kärleksfilmerna (enligt mig). Kanske borde jag gjort denna lista till alla hjärtans dag. Fast eftersom jag inte är någon som förespråkar alla hjärtans dag så kan jag ju lika med göra listan nu.

Vi börjar bakifrån.

10. At first sight
- Tror inte så många sett den filmen. Själv såg jag den när jag var ganska liten första gången och jag tyckte på något sätt att den var väldigt fin. Den är fin. Handlar om en blind man som operarar sig och får sin syn tillbaka. Tillsammans med sin nyfunna kärlek måste han anpassa sig till att vara en seende person, något som inte är så lätt...



9. PS. I love you
- Kanske för att jag läst boken och totalt förälskat mig i den. Boken är bättre än filmen, men filmen är bra.



8. Remember me
- Handlar inte bara om kärlek till en annan person utan även till sin familj. Robert Pattinson är grym (blir arg på recensenter som säger att han inte är det).



7. Twilight
- Tror inte denna film behöver motiveras.



6. The Sound Of Music
- Har sett den flera gånger sedan jag var liten och den är lika bra varje gång. Jag älskar musiken och jag älskar Von Trapp familjen. Är kanske en av de mest berömda musikalerna och handlar om Maria som är en ung blivande nunna i Salzburg. Hon skickas iväg från sitt kloster för att bli barnsköterska åt Georg von Trapp som är en änkling med sju barn. I början är barnen elaka mot henne, precis som mot de föregående guvernanterna, men hon lär barnen att sjunga och lyckas på det sättet få dem att tycka om henne. Maria blir så småningom även kär i Georg. Han har dock redan ett förhållande med en baronessa. Men efter olika turer lämnar baronessan honom, och Maria och Georg gifter sig. En dag tar nazisterna över i Österrike och de kräver att Georg går i tjänst på nytt. Under en sångfestival lyckas familjen fly över bergen till Schweiz.



5. The Notebook
- Allas "favoritkärleksfilm". Den är bra, men inte min favoritkärleksfilm.



4. Cinderella Man
- Baserat på en sann historia med en av mina favoritskådespelare - Russell Crowe. Filmen handlar om Jim Braddock som är en lovande lätt tungviktsboxare. Men efter att ha slagits dåligt under flera matcher, på grund av en bruten hand, tvingas han sluta. Under den stora depressionen i början av 1930-talet tvingas Braddock försörja familjen med lågbetalda jobb men drömmer om att kunna boxas igen. Genom en tillfällighet får han chansen att gå upp i ringen igen - men i en match mot världens näst bäste där Braddock bara ska vara en slagpåse. Braddock överraskar alla genom att vinna i tredje ronden och hans karriär kan börja igen.




3. Titanic
- Awww... Ja ni vet...




2. A Beautiful Mind
- Annorlunda men oj så vackert! Russell Crowe igen... Handlar om det matematiska geniet John Nash som lider av schizofreni. Just när han får barn med sin fru så går han långt ner i sjukdomen och behöver hjälp.



1. Atonement
- Min älsklingsfilm nummer 1!!! Musiken och berättelsen om Cecilia och Robbie är så fin... Clair de Lune gör filmen så sensuell och vacker. Calir de Lune är för övrigt med i Twilight.




Love,
Magdalena

Kommentarer

Lämna gärna en kommentar :)

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0