So ein schöner tag

Nu är det mindre än en vecka kvar tills vi åker till Berlin på studentresa! Så för att ladda upp riktigt sitter jag och lyssnar på tyska låtar.

Låtar är ju perfekt för att förstå sig på den tyska kulturen samt komma igång med det tyska språket :D
Så här kommer några tips för er som också känner att ni vill ladda upp inför resan ;)


Att lyssna på Fliegerlied är perfekt för den som vill lära sig några lätt fraser samt ord :) Ett plus är att Tim Toupet använder sig mycket av kroppsspråket dessutom.


För den som vill ha lite mer avancerad tyska passar sig denna låt. Dock är det fel högtid, men aja... högtid som högtid liksom :) Ett plus är att Florian Silbereisen (den blonde) fyller år samma dag som mig!!!


HAHAHAHAHA skämt åsido... Och fråga mig inte hur jag fick tag på dessa låtar :P

Magdalena

Kommentarer

Lämna gärna en kommentar :)

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0