Några svåra gåtor, haha!



Ingen missade väl Fångarna på fortet som gick denna och förra veckan? Och ingen missade väl heller äckelpäckel gubben som ställde gåtor och som för övrigt är med i filmerna "Vi hade i alla fall tur med vädret" och "Vi hade i alla fall tur med vädret igen".

Här är några av hans gåtor:

En man hade sex döttrar och varje dotter hade en bror. Hur många barn hade mannen?
Svar: Sju

I vilken månad föds de flesta barnen?
Svar: Nionde

Herr Rosa bor i det rosa huset.
Fru Gul bor i det gula huset,
Dam Svart bor i det svarta huset.
Vem bor i det vita huset?
Svar: Den amerikanska presidenten.

Vad finns alltid mellan berg och dal?
Svar: Ordet OCH

Varför är oändligheten längre än evigheten?
Svar: Oändligheten har tolv bokstäver evigheten endast nio.

Vad kan vara härligt att vara men farligt att få i sig?
Svar: Gift.

En som inte har mig försöker vinna mig och den som har för mycket av mig, försöker göra mig kortare. Vem är jag?
Svar: Tiden

Hur många bokstäver finns det i alfabetet?
Svar: Nio

 
Hmm.. kanske kommer vår kära jury Andreas bli en Bébé Fouras i framtiden? Skägg och glasögon och de är lika som bär!

Kommentarer

Lämna gärna en kommentar :)

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0