Något som ligger mig varmt om hjärtat

Satt förut på bussen och funderade på vad jag skulle skriva om i nästa blogginlägg. Då slog det mig: musik. Musik är något som ligger mig väldigt varmt om hjärtat. Det behöver inte vara någon musik med betydande text utan det kan vara var, när och hur man hört låten som spelar roll. Till exempel så gillar jag "We no speak Americano" och den låten är ju relativt dålig om det inte vore för att den får mig att tänka på pappa.
Sedan finns det massa låtar där texten spelar stor roll. Många kärlekslåtar där texten får en att tänka på just den där speciella personen
Men som sagt så behöver inte texten alltid spela in. En bra melodi kan också räcka långt.

Nu tänker inte jag rabbla upp massa låtar som betyder något för mig och varför. Det skulle ju ta hela dagen och ingen skulle orka läsa det heller...

Men visst är det så, att många låtar väcker minnen? Saker som man trodde man hade glömt totalt kommer tillbaka och känslor som man hade föds på nytt. Och som allt annat, viss låtar gör en glad andra inte. Men det är ändå något vi behöver - musik. Att lyssna på en låt som gör en glad när man känner sig nere. Det gör mycket. Musik får i alla fall mig att känna mig avslappnad och gör att tiden går fortare när man sitter och väntar på den där bussen som aldrig kommer... Ja, musik behövs. Tack. Tack till alla låtskrivare och artister där ute som gjort och gör musik som betyder så mycket, ni behövs!



//Magdalena

Kommentarer

Lämna gärna en kommentar :)

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0