Kalas x 4

Den här helgen har gått väldigt fort! Kanske beror det på att jag har haft fullt upp med att äta tårta :) Har nämligen varit på fyra (!) kalas den här helgen. I fredags firades mormor som fyllde år och sedan firades Frida som fyllde år i onsdags. Igår fyllde Sebastians pappas systers barn år och idag fyller Sebastians mamma år. Haha, japp.. jag kommer bli fet! Så nästa vecka blir det till att banta.. eller? Nja.. får väl gå ut och springa en extra gång x)

Imorgon ska jag baka och laga mat. Så blir väl inte så mycket bantning då... Blondies heter dessa godbitar (eller om de är goda vet jag inte för har ju inte smakat än).



Recept:
Tid: 40 minuter
Blondie är ett gulligt namn på brownies bleka syster. Den som gillar vit choklad får sitt lystmäte.

125 g smör
200 g vit choklad
4 ägg
3 dl socker
2 dl mjöl
1 tsk bakpulver


Gör så här:
1. Värm ugnen till 175°.
2. Smält smör och choklad. Vispa ägg och socker och blanda ner mjöl, blandat med bakpulver. Rör ner den smälta chokladsmeten i äggblandningen.
3. Häll i liten långpanna och grädda cirka 20 minuter.


Idag har jag röstat med, tänk vad stor man är :O

Kramar,
Magdalena


Kommentarer

Lämna gärna en kommentar :)

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0