Varför vara tyst när man kan prata?

haha fick allt ett gott skratt när jag läste föregående inlägg!! Kan då även meddela att vi är lika pratglada IRL som på MSN. Inte ofta man ser oss vara tysta. Att prata väldigt högt, fort och fyller i varandras meningar är vi även bra på. Vilket är Positivt då vi får mycket sagt på kort tid. Fast ibland önskar jag allt att vi pratade lite tystare.... T.ex. när vår matte lärare hörde att jag sa att hon var dålig haha... Så hänger inte alltid folk med på vad vi pratar om, då vi har en tendens att byta samtalsämne var och varannan sekund.

"Ni pratar hela tiden, men jag förstår inte vad ni säger!" - Sade en tjej till oss en gång haha



Här kommer även ett klockrent ordspråk gällande att hålla tal, vilket vi också är bra på. Då hålla redovisningar är vår starka sida i skolan :)

Ett tal ska vara som en kjol, tillräckligt kort för att hålla intresset vid liv och tillräckligt långt för att täcka det väsentliga


Magda

Kommentarer

Lämna gärna en kommentar :)

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0