Lilla Pelle

Usch och fy vad jag hatar att vara täppt i näsan. Först och främst kan man inte andas riktigt, sedan spelar det ingen roll om man snyter sig för näsan blir ändå täppt nästa sekund. Dock har min förkylning blivit lite bättre och mer utvecklat sig till den förkylningen som Magda hade förra veckan, alltså HOSTA.

Till något helt annat...
Vår, eller nu mera min, fågel Lina har ju börjat lägga ägg! Började förra söndagen då jag hittade ett ägg i botten på buren. Sedan hände det igen i torsdags och även nu ikväll. Tre ägg alltså! Jag har aldrig varit med om en undulat som lagt ägg tidigare, haha.
I alla fall så sa mamma och pappa att eftersom hon tjuter så mycket så kanske vi måste göra oss av med henne. Alltså ge bort henne. Men det vill inte jag för trots att hon kan vara väldigt irriterande med sitt jobbiga kraxande så tillhör hon ändå familjen. Så pappa sa att om vi ska behålla Lina får vi köpa en till fågel så hon får lite sällskap (antagligen kraxar hon för att hon är sällskapssjuk). Så idag åkte vi och köpte en till fågel och dessa fåglar är nu mina eftersom det var jag som ville ha dom. Namnet på vår nya fågel blev Pelle. Mamma ville att fågeln skulle heta Linus, men det ville inte jag... Jag ville helst Simba, men det ville inte mamma...

Tyvärr orkar jag inte föra över bilderna från min kamera till datorn just nu. Så någon bild på lilla Pelle blir det inte. Kanske lägger jag upp någon bild imorgon.


Godnatt,
Magdalena

Kommentarer

Lämna gärna en kommentar :)

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0