New Moon i Balltorp

Javisst. Ett år har gått och nu sitter jag och läser fjärde och sista delen i Twilight-serien (läste ju de tre första böckerna förra året). Jag gillar inte alls boken – en riktig besvikelse. För det första så är det alldeles för många namn som dyker upp (vilket gör en trögfattad människa som mig förvirrad). Jag gillar inte språket fast i för sig kan det vara dålig översättning då jag läser den svenska boken. Liksom skrockar, var är det för ord? Jacob skrockar, Edward skrockar, Charlie skrockar… jaja, kom på ett nytt ord! Sedan tycker jag handlingen är lite för mycket. Visst, varulvar och vampyrer men nu ska det komma någon halv vampyr/människa… Nej nej nej! Jag är besviken… men kanske blir boken bättre, har ju några sidor kvar att läsa.


Här i Balltorp finns mitt egna Forks – regn och en massa skog. Dock inga vampyrer eller varulvar, men det är väl inte så viktigt. Haha! Fast igår när jag cyklade hem från Sebastian så fick jag syn på månen. Genast drogs mina tankar till en viss bok…




Glad Midsommar,
Magdalena


Kommentarer

Lämna gärna en kommentar :)

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0