Vila? Nej nej!!

Idag har jag varit riktigt duktig och är banne mej stolt över mig själv! Idag, första dagen på lovet, har jag nämligen STÄDAT!!! Japp japp, jag har dammat hela mitt rum (den jobbiga hyllan med alla småsaker var sviiinjobbig), dammsugit och städat fågelburen dessutom!! Det tog sin lilla tid men är såååå skönt att vara klar x)
Nu på lovet tänkte jag också rensa mitt rum på kläder och saker jag inte vill ha... Men det får bli till mellandagarna.

Imorgon ska jag istället för att fixa rummet fixa mig själv.. Haha. Ska nämligen klippa mig och färga utväxten tänkte jag. Egentligen ville jag att mormor eller mamma skulle klippa mig, för frisörerna tar alltid så mycket på topparna!! Men mormor och mamma ville inte då de är rädda att göra fel. Så istället fick jag pengar av mormor att klippa mig hos en riktigt frisör.. haha det funkar det också.

Förresten måste jag tipsa om en jättebra bok "PS. I love you". Många av er har kanske redan sett den på film men jag lovar, boken är bättre!!! Har läst den på engelska på kvällarna innan jag ska sova så det tog sin lilla tid att läsa den. Men jag är helt säker på att om jag läst den nu på lovet hade den tagit max en vecka att läsa ut - så bra var den. Boken handlar, precis som filmen, om Holly som förlorar sin älskade vän och make Gerry i cancer. Hela hennes värld rasar samman, men så får hon på sin födelsedag ett brev från Gerry och det visar sig snart att han skrivit ett brev som hon får varje månad till årets slut...
Boken gick verkligen rakt in i mitt hjärta och inte är väl det så konstigt när man gråter flera gånger om när man läser boken, samtidigt som man skrattar... Ja, så mitt råd är: LÄS DEN!



Kramar,
Magdalena


Kommentarer

Lämna gärna en kommentar :)

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0