Ångest...

Imorgon... imorgon... imorgon... imorgon... imorgon... Fy, det får inte bli imorgon!!!
Jag vill inte att sommarlovet ska ta slut. Jag vill inte!!! Nej, fy... får inte tänka på imorgon.

Det bästa med sommarlovet var resan till Hamburg. Gud, vad kul det var de få dagarna vi var där (jag var där med Sebastians familj).
Första kvällen blev jag och Nathalie uppraggade på Hofbräuhaus (en bayersk ölrestaurang som även finns i Hamburg). Det kom fram en kille till Thomas och frågade om vi var hans barn. Korkat nog svarade han ja och att vi kom från Quickborn, ett ställe lite utanför Hamurg. Då svarade killen att han kom från Hasloh, byn brevid Quickborn. Hur fel blev inte det då? Killen + några andra ville i alla fall att jag, Nathalie och Sebastian skulle följa med och festa med dom. Men roligaste var ändå när Sebastian sa att jag var hans flickvän, då blev killen från Hasloh lite besviken... xD
De andra dagarna i korthet: Andra dagen blev det väldigt mycket shopping. Jag och Nathalie försökte ville köpa ett par skor men hittade inga (?!!!). Senare på kvällen blev det ett "pensionärsparty", hahaha. Sista dagen träffade vi Sebastians släktingar från Quickborn och åt på "greken".
Ett annat roligt minne från Hamburgresan var bilkön då två lastbilschaufförer försökte flörta med mig och Nathalie.

Åhh, jag skulle verkligen vilja åka till Hamburg igen. Inte för att människorna var speciellt trevliga (var väldigt många sura och dryga tyskar) fast då var det i för sig roligt att ropa massa saker på svenska som de inte alls förstod xD Men jag hade det väldigt roligt med Sebastians familj. Därför ser jag fram emot resan på höstlovet till Kanarieöarna... Puerto Rico i två veckor!!! Fatta hur härligt det ska bli!!!
Det är nämligen så att Thomas fyller 50 år. Först var det inte tänkt att jag skulle följa med men efter många om och men blev det så i alla fall. Jag kan berätta hur det gick till...

Först var det inte meningen att jag skulle åka med fast Thomas hade pratat om det. Jo, jag blev jädrigt besviken rent ut sagt men samtidigt är det inget man kan förvänta sig eftersom det kostar mycket pengar. Korkad som jag var blev jag sur på Sebastian (vilket jag inte borde blivit för det var inte Sebastians fel). Dels blev jag besviken för att Sebastian och Thomas ville försöka dölja det för mig, dels för att jag hoppades på att få följa med... Men så beställde Thomas en biljett till mig också och sa att han gjorde fel. Hur snällt var inte det? Fy, jag måste erkänna att jag skäms lite över det och känner mig väldigt bortskämd som ska få följa med. Men samtidigt så längtar jag såååååå mycket.




Nu längtar jag extremt mycket till höstlovet!

/Magdalena

Kommentarer

Lämna gärna en kommentar :)

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0