God paj och gratis dusch

Stod utanför entrén till SATS och precis när jag skulle öppnar dörren så känner jag hur nästa hela jag blir dränkt med vatten. Några jädra människor höll på att tvätta fönstrerna på översta våningen. Självklart satte de i gång slangen med vatten just i den sekund då jag stod under de! Min otur :( ...






I alla fall här kommer ett recept på en god hallonpannacottapaj som jag gjorde för ett tag sedan. Den var verkligen jätte god och väldigt lätt att tillaga :D



Pajdeg
12 st  digestivekex
75 gram  smält smör

Fyllning
3 st  gelatinblad
3 dl  vispgrädde
1 dl  strösocker
250 gram  hallon
200 gram  philadelphiaost
färska bär, till garnering

OBS, jag gjorde dubbel sats

TILLAGNING

 8-10 bitar:
1. Kör kex och smör i matberedare. Tryck ut blandningen i botten på en pajform eller en bakform med löstagbar botten. Låt stå i kylen medan fyllningen görs.

2. Lägg gelatinbladen i en skål med kallt vatten.

3. Häll grädde och socker i en tjockbottnad kastrull och sjud på svag värme tills sockret har löst sig.

4. Ta upp gelatinbladen ur vattnet, krama ur och rör ner dem i grädden. Ta bort kastrullen från värmen och låt svalna något.

5. Mixa hallonen med mixer-stav eller i matberedare till en puré. Rör ner cream cheese och purén i grädden. Vispa till en slät kräm och häll den i pajformen.

6. Låt pajen stå i kylskåpet i minst 3 timmar eller tills den har stelnat. Servera med färska bär.



Magda

Kommentarer

Lämna gärna en kommentar :)

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0