skepp och hoj


Igår natt när jag sov så drömde jag om att jag åkte båt. Så varje gång det kom en  stor våg så blåste kaptenen i en visselpipa :S Hitills låter det väll rätt normalt, men det sjuka vara att varje gång "kaptenen" visslade så vaknade jag upp mer och mer. Tillslut var jag helt klarvaken, men cirka en gång i minuten hörde jag fortfarande det förbannade visslande tjutet. Först trodde jag att jag fortfarande drömde, men efter att nypt mig i armen och ställt mig upp var jag iallafall säker på att jag var vaken, hehe. Tyvärr så hördes det fortfarande ett högt visslande som verkade komma från mitt rum. Har ju massa tekniska prylar  så jag började undersöka om ljudet kom från dom, men så var det icke. Tänkte väcka föräldrarna, men de skulle blivit galna på mig, så det ville jag inte riskera. Tillslut så kom jag på att det kunde vara brandvarnaren och när jag gick närmare märkte jag att ljudet kom från den. YES, tänkte jag, nu ska jag bara ta ner den och sen kan jag sova vidare!!! Tyvärr så gick det inte så lätt, då den satt som fastklistrad mot väggen. Många svordomar hann jag säga innan jag fick bort den och kunde ta ut det den förbaskade batteriet som hade blivit gammalt. Sen kunde jag äntligen sova vidare utan den hemska kaptenen som visslade....

Så kära människor, vill ni slippa visslande högt ljud mitt i natten när ni försöker sova rekommenderar jag att byta ut batteriet i brandvanaren innan det bli för gammalt xD



magda

Kommentarer
Postat av: Frida

Du anar inte hur många gånger det hänt mig med!!!

2009-05-24 @ 01:18:52
URL: http://fridafreaksout.blogspot.com

Lämna gärna en kommentar :)

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0