Vilken skandal/mirakelmatch!!!

Haha, kändes som hjärtat skulle stanna där ett par gånger för vilken match det var! Helt otroligt, Frölunda vände 2-4 till 5-4 och inte nog med det- Frölundaborg plus en korkad supporter höll på att ge mig flera hjärtinfarkter :P

Jag såg matchen på datorn, via canal plus och ibland fick man flipp på kommentatorerna som typ drog alla Frölunda supportrar över en kam. Visst var det urdåligt av den som kastade in en glasflaska, men det får ju stå för den personen som gjorde det, alla ska inte få skulden. I alla fall så är Frölundaborg verkligen ingen bra arena, lamprona funkade inte, så man var tvungen att avbryta och fixa det. Men det som verkligen slog allt var ju att slutsignalen gick när det var tre sekunder kvar! Det var nämligen tekning i Frölundas zon med fem sekunder kvar av matchen, då får Färjestad tag på pucken och lite efter slutsingalen går gör de mål på en stillastående Ari som tror matchen är slut. Det blev väldigt mycket snack om det var mål eller inte, och efter många om och men spelade man klart de tre sekundrarna som återstod. Frölunda vann med 5-4 och på lördag väntas returmöte i Karlstad för den absolut avgörande matchen. Spännande :D

Det kändes som världens längsta match och jag önskade jag hade varit där! För det var väldigt underhållande!! Och nu gäller det att återhämta sig tills nästa match..

image43 .. Där borde matchen spelats, hehe.

/Magdalena

Kommentarer

Lämna gärna en kommentar :)

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0