Måndag

Kom typ nyss hem från skolan. Sista lektionen var svenska å då satt vi å lyssnade på när Chritian läste rosa flytningar och bröst... hehe helt sjukt att folk skickar in sånt och det låter extra sjukt när chrisitan läser med sin bögiga röst xD
Vi fick reda på resultatet på NO provet idag :D båda vi fick 38 av 41 alltså MVG :D gött!!!!!

Nu så är det soligt ute och varmt, och jag vill inget hällre än att vara ute i solen. Men det hinner man ju inte.. måste plugga, plugga, plugga. Ibland vill jag bara skita i att göra läxorna och läsa på innför prov, men det går ju inte om man vill ha bra betyg.  Men tänk om jag skulle skita i att bry mig om betygen så mycket och istället egna mig åt saker som jag tycker är mycket roligare. Jag skulle nog inte klara av det, för jag MÅSTE få bra resultat, eller egentligen måste jag ju inte det, för jag vet att jag kommer in på det gymnasiet jag vill.  Men hela tiden känner jag press att jag måste få bra betyg.  Det beror nog på massa saker, kanske på grund av  föräldrarn och  att jag själv har inbillat mig att jag måste få bra resultat.
Men men... det lönar sig att plugga, man får kunskap och förhoppningsvis bra betyg. öhhh. Bara lite svårt att tänka så när solen är framme och det finns så mycket annat roligare att göra än att plugga.


puss och kram
       Magda

Kommentarer

Lämna gärna en kommentar :)

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0