Söndag 29:e Juni

Idag så var min Italienska släkting som jag aldrig hade träffat förr på besök hemma hos oss. Aldo som han heter bor i Rom och denna helgen var han på Konferens i GBG ,så ville han passa på att träffa sina Släktingar, alltså oss. Han är släkt med oss flera generationer bak på mammas sida och så hade min morfar tagit kontakt med honom och träffats...
Han var faktist väldigt pratglad och trevlig, så berättade han mycket om Rom och hur vi var släktingar... Han kunde mycket mer om min mammas släkt en vad jag eller mamma visste själva xD 
Aldo  skulle åka hem idag och så hade han köpt med sig fiskpinnar och någon annan fisk i Sverige som han skulle ta med sig till Rom och ge till sin mamma som present :P... haha "lite" anorlunda gåva.


Men han hade med sig väldigt fina presenter till oss. Fick en bok om Antika Rom av honom och en scarf,

 


Så fick vi också massa godis och 2 andra böcker om Rom  :D

Trevligt att träffa lite ny släkt och så fick jag ju också öva min Engelska lite.





Kram Magda


Föresten hoppas Spanien inte släpper in något mål nu, vill ju fan inte att Tyskland ska vinna guldet :P

Kommentarer

Lämna gärna en kommentar :)

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0