Sommarlov..

.. och det känns helt konstigt. Jag har nog inte riktigt fattat att det är lov nu och att jag har lämnat grundskolan och efter sommaren ska börja på Gymnasiet!! Men nu tänkte jag berätta lite om våran avslutning..

Först så var det avslutning med hela högstadiet i aulan. Klass 9C fick som vanligt inte plats och fick stå upp längst bak i aulan eller sitta på några stolar som rektorn hade satt ut. Jag fick sitta vid 8:orna och omringad av lärare, Gaah^^  Men det  gick snabbt i aulan, stipendier delades ut och SA musik sjöng lite.
Sen så var det upp till klassrummet och fika lite och få betygen. Var lite nervöst men jag blev riktigt nöjd med mina betyg!! Fick till och med VG i Tyska (hatar tyska) och det gjorde att jag inte fick ett endsast G :D
Alla försvann sen snabbt från skolan men jag, Magdalena, Anna och Frida stannade kvar lite och kladdade för sista gången på vårt bord xD



Bordet har fått utstå mkt kladdande av oss under åren... :D

Sedan gick vi hem till Frida och gjorde oss ordning till festen. 17.30 möttes alla 9:or och sen tog bussen oss till en hemlig plats. Till och med jag och Magdalena som var med i fest kommitén visste inte vart vi skulle.  Men det visade sig att det var på nått ställa i lillhagen (tror att det hette så). Var väll ett okej ställe, inget speciellt.. Men kvällen blev rätt bra. Maten var god och så läste lärarna upp rim som de hade gjort om klassen xD . För mig och Magdalena var det lite stressigt för vi var tvungna att hålla i lekar och se till att allt funkade. Men vi hade dans, lekar och sånt under hela kvällen, så det fanns alltid något att göra xD klockan 12 så tog bussen oss hem och då blev det sorligt. Sista gången man var med våran underbara klass :(  Våran lilla blyga men ändå goa klass. För det mesta har vi alltid haft bra stämning i klassen och 9C har verkligen varit den bästa klassen jag har gått i under grundskolan!!


Lycka till alla i 9C på gymnasiet och ha ett gött lov!!!


Magda

Kommentarer

Lämna gärna en kommentar :)

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0