Hemma ;)

Var ett bra tag sedan jag skrev men så är det när man är bortrest. Och i måndags kom jag hem, eller i tisdags morgon tack vare SJ. Men i alla fall så har jag massa bilder att visa så tänkte göra det :P

 Rättviks kyrka där min morbror jobbar.

 Vi var tvugna att gå på Gudstjänst XD Eller återinvigning av kyrkan.

 Sedan besökte vi tornet där det fanns en klocka från år 1593 som vägde 2000 kg! :S Undra hur man fick upp den på 1500-talet?!

 Ett träd från Dalarna som avverkades på 1940-talet, cirka 360 år gammal.

  Från utkikstornet i Siljansnäs.

 Alltid bra att kunna Tempos öppetider, eller hur Sebastian? :P

 Självklart vann jag på minigolfen ;D



 I Dalhalla fick vi se när Sanna Nielsen övade inför kvällens konsert.



 Vattnet ser så himla härligt ut.

 .. Långbryggan i Rättvik, cirka 650 meter lång.

 Sista dagen grillade vi, fast korvarna såg verkligen inte ut som korvar när de var "färdiga"  XD



När vi åkte hem skulle vi egentligen varit hemma i måndags klockan 21.17 men vi kom hem 2.30! Detta berodde på att tåget mellan Borlänge och Sala var så försenat som gjorde att vi som skulle mot Göteborg fick åka mot Stockholm istället. Där fick vi vänta i fyra timmar tills tåget mot Göteborg gick, kl 22.30 :@  XP Otur...

 Stockholm i mitt...

 Chokladen och muffinsen var verkligen jättedyra, men det fick SJ betala. Kostade 100 kr tillsammans :S



Nästa lördag ska jag åka tillbaka till Rättvik igen XD Men det är skönt att komma dit och denna gången är det med familjen och inte Sebastian. Känns lite tråkigt för vi två hade det så himla bra där, även om det blev mycket fotboll på TV:n :P  Så det kändes lite tråkigt att åka hem också, både för mig och Sebastian tror jag. Även om han ska vara borta i Italien och Tyskland nu. Kommer sakna dig så himla mycket..


Hoppas även ni andra haft en bra start på sommarlovet ;D

Kramar
Magdalena

Kommentarer
Postat av: Emma

Välkommen hem!

Ha en bra kväll

Kram :D

2008-07-03 @ 21:50:19
URL: http://larose.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar :)

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0