Hemma från Kefalonia

I går natt kom jag hem från Grekland. Var verkligen väldigt kul där med mycket solande och badande.

När vi landade mitt i natten, så fick vi först åka buss och sen släppte de av oss för att vi var tvungna att ta färjan för att komma till staden Loxouri , där hotellet låg. Fick vänta på båten skit länge för den var försenad pga att det blåste mycket. Efter 30 min färd med båt fick vi åka buss igen i ca 20 min.



Hotellet var verkligen jätte fint.  Stora poolar och hade egen stran vid havet.




Det var inte molnigt en endaste dag och cirka 30 grader. Kefalonia garden villiage som hotellet hette hade all inclusive, så man kunde äta och dricka hur mycket man ville. Maten var verkligen jätte god. Alltid minst 10 olika rätter att välja vid lunch och middagen. Så kunde man hämta glass,frukt, cocktails och annat snacks vid poolen hela dagarna.




De flesta dagarna blev bara att softa vid poolen och njuta av värmen. Läste också ut en bok som heter "I drottningens närhet " som jag köpte på flygplatsen. Varje dag hade hoteller också massa aktiviteter som tennis, vatten polo, basket, pingis, salsa och massa mer. haha jag deltog inte på sånt förutom att jag blev träffad med bollen flera gånger när de spelade vatten polo :P




En dag så åkte vi och kollade på ett kloster i bergen och när Julia fyllde år så åkte vi till en stad och kollade och åt.






Det var iallfall jätte kul att komma bort från Sverige lite. Nu är jag hemma tills söndag för sen åker jag till Lettland i nio dagar.




Hoppas ni också har det bra


Puss
Magda

Kommentarer
Postat av: Magdalena

Ser väldigt mysigt ut :D Välkommen hem igen, haha :P

2008-07-24 @ 11:52:44

Lämna gärna en kommentar :)

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0