Tyska suger!!

 
Asså det finns nog inget tråkigare än att plugga tyska och speciellt inte när man verkligen suger!!
Tack vare vår förra lärare som verkligen inte lärde oss nått, så ligger man efter och är enu mer misslyckad!
På onsdag så ska vi ha prov och det kommer säkert gå skit, men jag är van pga att alla tyska prov går skit!!

En passande dikt till alla Tyska lärare:


Tyskaläraren är ett monster
plågar oss med grammatiska små konster
tråkigt är det unbedingt
hon torterar oss ju så distinkt.


Tyskan mig på nerverna sliter
därför jag i läxan skiter
jag inget vill mig lära
okunskapen får mig bära.


Hon oss försöker sätta dit
utanför klassrummet luktar det ju skit
klassisk betingning kallas det nog
jag det alldeles nyss förstod.


Snart kommer det ett jättetest
jag blir som vanligt motsatsen till bäst
hon säkert mitt betyg vill sänka
men då jag henne kommer att dränka.


Jag inga orättvisor tål
jag får nog tvätta mig med tvål
för att kunna fjäska och fjöla
och slippa höra käringen böla
för jag henne förolämpar
när jag min depression dämpar
ty när ilskan i mig sväller
svordomarna fram väller
de kan skada många
speciellt könsorden dom långa.





// Magda

Kommentarer
Postat av: Magdalena

Jag håller med! Tyska får mig att må illa!!

2008-02-17 @ 17:34:10
Postat av: Frida

Haha Grym dikt! så passande från vad jag har hört! Hatar tyska trots att jag inte läser det!

2008-02-23 @ 14:22:41

Lämna gärna en kommentar :)

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0