Tisdag

Idag är det tisdag, en väääldigt tråkig tisdag :P Jag har varit trött och vädret har varit bland de sämsta, bara regn regn, regn och regn. Man förväntar sig inget annat här längre, höhö. Skolan var seg och sista timmen var det kemiprov :| Tragiskt, men det gick väl hyffsat :P 

Sedan åkte jag hem och har inte orkat göra annat än se på TV. Bland annat sett Sweeny Todd med Johnny Depp i huvudrollen. Den filmen handlade om : Sweeney Todd som anländer tillbaka till ett London där hans fru togs ifrån honom femton år tidigare. Han har suttit åratal i fängelse på falska grunder, har han bara hämnd på hjärnan. Den gamle barberaren har tappat all tro på mänsklighetens goda, och planerar att åter ta till sina rakblad, denna gång för att korta inte bara polisonger - utan även livet på alla som förtjänar det det minsta. Tillsammans med hyresvärdinnan Mrs. Lovett, som enligt egen utsago står för de värsta pajerna i stan, börjar de att eliminera folk en efter en. Mrs. Lovett inser också hur man kan gå med vinst när priset på kött är högt och pajaffären står tom på kunder. Men hur långt kan man gå i sin strävan efter hämnd innan konsekvenserna hinner ikapp?

Handligen verkade ju bra, men detta är en musikal och jag märker att musikaler inte är något för mig (samma var det med Hairspray :P)  Det var en mörk film och jag gillade inte alls på detta, därför får den två M. Den är värd en tvåa bara för att det var Tim Burton och Johnny Depp som samarbetade igen :P


image22 ... Sweeny Todd får MM i betyg :P


Nu blir det fortsatt TV-tittande :P

// Magdalena


Kommentarer

Lämna gärna en kommentar :)

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0