The Holiday

Jag tänkte tipsa om en mysig film som Magda och jag såg på bio för ett årsedan. Filmen heter The holiday och den handlar om Amanda och Iris, två kvinnor på olika sidor av jordklotet som båda har problem med kärleken. Amanda har precis dumpat sin otrogna pojkvän, och Iris har just fått sitt hjärta krossat av sin kollega. Genom Internet tar de kontakt med varandra och väljer att byta hus under julhelgen. Amanda lämnar sin flashiga villa i L.A. för Iris söta lilla stuga utanför London, och vice versa. De båda möts av en varsinig kulturkrock men när deras kärlekslösa och problem fria semester ska börja knackar kärleken på dörren, och diverse komplikationer tar olika sorters vändningar...

Jag vet att Magda och jag tyckte den filmen var mysig och bra, sedan är det ju en kärleksfilm som passar bra på alla hjärtans dag ;) Det är bra skådespelare också, Kate Winslet, Cameron Diaz, Jude Law och Jack Black. Dessutom är det mammas favoritfilm och jag tänkte se den med henne ikväll :) ..hehe

Kväll igen..
I dag har jag inte gjort något speciellt, jo jag har klippt mig :D Fast var tvungen att gå upp klockan 8.00, för jag hade fått tid klockan 9.30 så var jag tvungen att ta bussen. Inte vad man vill på ett lov, men vill man vara fin..:p Det blev inte så stora förändringar, utan klippte bara upp håret. Men när jag kom hem åkte jag med brorsan till CCsport och köpte fotbollskläder *jippi*. Och sedan så åkte vi och kollade på skor, hehe. Lite roligare, men dessvärre köpte jag inga utan kollade bara på alla fina klackskor..thihihi :p

Ha en mysig kväll <3


//Magdalena


image6


Kommentarer

Lämna gärna en kommentar :)

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0