Don Juans förlorade dagbok

Idag så har jag köpt en ny bok. Don Juans förlorade dagbok. Har aldrig tidigare hört talas om boken men den verkade bra. Här är lite av handlingen.

Juan Tenorio hittas som nyfödd vid ett nunnekloster och uppfostras av dessa stränga men kärleksfulla kvinnor. Juans stora dröm och övertygelse är att bli präst, men när han genom en nyanländ nunna får smak på köttets lust och kärlekens sötma slår han in på en annan väg.
Han börjar sin bana med att stjäla från de rika och dela med sina fattiga olycksbröder, men snart tas han under den mäktige markisen de Motas beskydd


Om boken är bra återstår att se. Förhoppningsvis läser jag ut boken snabbt så jag kan skriva vad jag tyckte om den.

Don Juans förlorade dagbok

Ha det gött // Magda


Kommentarer

Lämna gärna en kommentar :)

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0