13 augusti

God kväll,

Dagen började som vanligt med att passa syskonen. Fast pappa kom hem rätt tidigt och tog med de för att åka till kulturkalaset. Jag stannade hemma och kollade på film "en långvarig förlovning" medan jag väntade på att Sebastian skulle ringa :P  Sedan åkte även vi två in till Göteborg, fast jag hade mer siktet inställt på kläder än kulturkalaset :P  Köpte faktiskt en hel del, måste ju förnya garderoben lite till skolstarten  ;) :P


  Dagens inköp: vitt linne med rosett & grå tröja från hm, lykta från Indiska och bh.  Haha eftersom jag är så dålig på beskrivningar tyckte jag det var bäst att lägga in en bild  :P



En långvarig förlovning


Filmen handlade om:

År 1920 väntar unga Mathilde desperat på ett livstecken från sin fästman Manech, trots att första världskriget är slut sedan länge. För feghet dömdes han och fyra andra att ge sig ut i ingemanslandet mellan de franska och skyttegravarna och allting tyder på att alla fem blev dödade ganska snabbt. Men Mathilde ger inte upp hoppet, hon tar kontakt med de som var med vid fronten, deras anhöriga och tar hjälp av en privatdetektiv för att få veta sanningen.


Filmen och handligen var väldigt vacker i sig även om det kunde bli väldigt rörigt ibland. För det var väldigt mycket som hände hela tiden och många namn att hålla reda på vilket gjorde det svårt att hänga med. Men detta vägs upp av starka scener och dessutom behöver man inte hålla reda på alla namn för man förstår filmen och innebörden ändå. Jag är säker på att om jag ser den en gång till så får den högre betyg. 


Filmen får: M M M +




Massor av kramar
Magdalena

Kommentarer

Lämna gärna en kommentar :)

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0