Lettland sommaren 2008

Här kommer lite bilder från Lettland ;)
_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_

 
här bodde jag de flesta dagarna. Huset har bara ett rum + ett mini kök och vi var 6 personer, så morfar har satt upp ett skit stort tält på gården där mormor och morfar sovde.


 Lite av gården och morbrors bil hehe. Tomten är verkligen skit stor. Man får plats med två stora hus där.



Det var varmt varje dag så vi brukade gå ner till havet. Typ bara 0,5 km till havet.


På kvällarna åkte vi ibland  i morfars båt på floden som ligger 20 meter från vår stuga. Fiskade där ibland, med massa andra fiske människor haha :P Fick några rätt stora fiskar och lie små skit. Tyvärr inga kort på det pga att mobilen hade inget batteri och laddaren var i stan :(


Harry och morfar gjorde en fågel holk och det tog bara 20 min :P syrran blev riktigt stolt, så jag hjälpte till att hänga upp den xD Mkt finare och snabbare gjort än vad 8:orna gjorde förra terminen haha :P


haha jag blev riktigt skogs-mulle vaknade med ljuded fåglarna och la mig med surret av att en mygga satte sig på min arm.


Träffade världens gulligaste och sötaste kusse Ralf. Riktigt aktiv är han och ska aldrig sitta stilla. Lik Hary när han var liten, var också vädligt vild :P . Stackars morbror och moster är helt utslitna av att springa efter honom hela dagarna.



Men jag klarade inte av att vara på landet hela tiden så ibland följde jag med morfar till stan och shoppade och kollade runt :P Kläder kostar nästan lika mkt som Sverige nu men mat och sånt är fortfarande billigare. Tex glass kan man få för 7kr :D En dag var jag och mamma ute och käkade på kvällen och sen var och såg på Mumien, som har premiär i Sverige i morgon tror jag. Den var faktist bra och så blev det extra bra när bion var så stor. Större än bergkungen största sal .  


Iallfall så var det en rätt skön vecka. Hann också läsa ut en bok som heter " kvinnor som hatar män". Kommer en recension på den senare :P


Ha det bra, Magda

Kommentarer

Lämna gärna en kommentar :)

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0