day 2 Fässberg

Dagen började med matte och vi fick våra nya matte böcker. Den lektionen var trök, sen så hade vi 45 min rast, som var seg. Jag och Magdalena pratade med ena tjejen i vår klass och hon verkade trevlig :D Sen så var det svenska och så fick vi träffa våran nya sv/eng lärare Linus. Han verkade helt okej, förutom att vi började med högläsning på direkten, blääh. Sen skulle vi analysera texten i grupper. Jag och Magdalena orkade inte lägga så mkt tid på det så när vi skulle måla en bild till texten gjorde vi det slarvigt.  Det var 3 tjejer till i vår grupp, 2 av de verkade inte häller orka spendera hela timman på att analysera en boring text men den 3 tog det skit allvarligt oc skulle göra allt perfekt. Hon varlite jobbig :P Så var klockan 11.30 och vi slutade för dagen. Känns helt sjukt att gå på fässberg, så jäkla stort och opersonligt. Har iallfall 3 år till att gå där, så kanske någon gång kan jag börja trivas där, men inte i nu läget... 

Sen tänkte vi äta i bamba, men det var så jädra knökat så jag och Magdalena orkade inte. Istället gick vi till åby och sen blev vi trötta och åkte runt i mölndal. Först 755 till Kållered sen bytte vi buss och åkte till mölndals bro. Efter det tog vi tåget till Lindome och sen 760 till Åby. haha nej nej inte alls galna. Sen så blev vi helt yra och konstiga av att inte ha ätit på hela dagen så vi köpte fanta och gick åbykullen förbi fridas hus till netto där vi träffa Anna. Innan så mötte vi också Lovisa som vi stog och snacka med en stund :)

Iallfall så saknade vi Annis jätte mkt och var glada att träffa henne :D Skola utan Anna = boring haha xD Så gick vi till Åbyskolan för att Anna skulle lämna en bok till Nina. haha Jag och Magdalena hade faktist redan vart där en stund i dag redan, gahh^^ men det är trevligt där :P Så pratade vi sen med lite lärare bla Eva.....


Nu är iallafalll skit trött. haha åt typ ingenting på hela dagen så jag blev helt hängig, men nu har jag proppat i mig massa mat xD 



Kramizz





 


Kommentarer

Lämna gärna en kommentar :)

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0