Onsdag 2 april

God kväll!

I dag vaknade man upp till ljudet av regn, gårdagens vårväder var väl bara ett aprilskämt... eller? Man blev väldigt trött när man tittade ut genom fönstret i alla fall, men våren kommer väl snart?!    VINTER, REGN, KYLA !!!

Skolan började med tyska, alltid lika underbart.. Kanske inte.. Men gjorde inget speciellt mer än beskrev min Frölunda magnet på tyska, återstår att se om jag skrev helt fel eller om det blev bra :P Efter tyskan var det slöjd och jag skulle redovisa om 50-tals mode, det gick väldigt bra :D Lisbeth blev nöjd och tyckte jag pratade lagom fort och hade bra fakta, så jag var nöjd (: Sedan satt jag och vävde min trasmatta, verkligen kul.. Men har i alla fall trevligt sällskap även om Christians vävstol krånglar hela tiden :P Efter det var det svenska satsdels-prov. Gick väl typ bra, eller man vet aldrig men jag hade verkligen inte pluggat på det :P Räcker med att ha haft det i både sjuan och åttan + på tyskan!! Sedan var det lunch och bild. Bilden är skoj, vi håller på med temat krig och jag gör en hjälm i lera med en fågel på, det ska vara "the last thoughts...". Får snart se resultatet...

Idag var det kort dag i skolan och Magda och jag gick till statsbiblioteket för att leta fakta till SO-arbetet om Nürnbergrättegångarna.. Men vi hittade ingenting och dessutom var vi väldigt trötta så vi bytte. Nu  ska vi jobba om förintelsen. Haha vi var lata och satt på biblioteket i nära tre timmar!!! Men då satt vi och pratade och var alldeles för lata för att gå, haha. Alla måste hört vad vi pratade om :P

Köpte även en marabou så jag skulle få energi och det har faktiskt gått riktigt bra med fördjupningsarbetet hittills :D



I natt
skall jag åter
drömma om dig,
höra från dina läppar
ord
som de aldrig uttalat
och aldrig ska uttala:
att
du älskar mig.

av: Henry Parland

(Som sagt,; Magda och jag var lata och satt och läste dikter istället :P)


pussar och kramar
// Magdalena.


Kommentarer
Postat av: Magda

haha riktigt trevligt på biblioteket.. massa skratt, flumm och lite tårar. haha. Opps kanske lite högljuda :P

2008-04-02 @ 20:41:51

Lämna gärna en kommentar :)

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0